آنچه در جلسه امروز شورای شهر تهران گذشت – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، چهل و دومین جلسه شورای شهر تهران صبح یکشنبه با حضور اکثریت اعضا و به ریاست پرویز سروری برگزار شد.

وی در ابتدای این دیدار به سفر اخیر رئیس جمهور به روسیه اشاره کرد و گفت: با سفر رئیس جمهور به روسیه که در اصل نه شرقی و نه غربی بود، فصل جدیدی از دیپلماسی در کشور رقم خورد.

نایب رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: این سفر نشان داد که ما فقط روی مذاکره تمرکز نکرده ایم و اوج دیپلماسی است که کشور هزینه می کند.

سروری سپس با نثار گل روز زن را به بانوان حاضر در صحن شورا تبریک گفت.

نقش زنان مسلمان در تحول اجتماعی جامعه

نرگس مدنی پور در سخنرانی خود در جلسه شورای شهر تهران با تبریک میلاد حضرت زهرا (س)س) و روز مادر گفت: زنان مسلمان نقش بی بدیلی در تحول اجتماعی جامعه خود نه در کلام بلکه در تاریخ و در عمل داشته اند و این تحول نه در ظاهر و ظاهر بلکه در عمق و باطن جامعه شکل گرفته است. یعنی در هر فرد و درون خانواده.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد: بانوان ما به عنوان مادر، همسر و دختر این سرزمین با صبری جمیل اما در جبهه و پشت جبهه حضور فعال دارند. بصیرتی مجاهدین انجام دادند.

رشد 18 درصدی خودرو در تهران

سردار محمدحسین حمیدی با ارائه گزارشی از وضعیت آلودگی و ترافیک تهران گفت: ترافیک و آلودگی شهر تهران دو معضل اصلی است که متاسفانه سابقه بیش از 60 سال دارد و آلودگی هوا و مشکلات گردشی مطرح شد. از دهه 1940.

رئیس پلیس راهور تهران گفت: هنوز بسیاری از جاده ها دارای ایرادات هندسی هستند که باعث تشدید ترافیک و افزایش تصادفات می شود.

وی گفت: به طور متوسط ​​در تهران حدود 18 درصد رشد خودرو داریم. اما خروجی خودروها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

حمیدی با بیان اینکه تهران نوزدهمین شهر آلوده جهان است، گفت: همه بخش ها اقدامات موثری در زمینه حوادث انجام داده اند و آمار تصادفات کاهش مطلوبی داشته است و از سال 90 تا سال گذشته 40 درصد داشته ایم. کاهش تصادفات منجر به فوت “

تردد مدیرعامل شرکت موتور در خطوط ویژه توسط پلیس راهور

مهدی اغرایان پس از استماع گزارش رئیس پلیس راهور تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران، گفت: در صحن شورا اشاره کردم که گاهی به دلیل منافع خصوصی و مصداق این دو خودروساز بزرگ کشور، منافع عمومی را از دست می دهیم. آنچه را که می خواهد می خواهد.” این کاری است که او انجام می دهد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: برخی خودروها که پلاک تهران ندارند اما روی مسافران اینترنتی تهران تردد می کنند که در خودروی خود استراحت می کنند.

وی در ادامه به موضوع اعطای مجوز تردد با خطوط ویژه به مدیرعامل یکی از دو خودروساز بزرگ کشور از سوی پلیس راهور اشاره کرد و گفت: این اقدام به معنای بستن چشم مردم بر روی واقعیت ها است؛ این اقدام به معنای بسته شدن چشم مردم بر واقعیات است. اما باید با مردم صادق باشیم و حل مشکلات مردم در مسیر صداقت است.

مجوزهای ورود به خط ویژه باید محدود باشد

حبیب کاشانی همچنین از تردد بی رویه خودروها در خطوط ویژه انتقاد کرد و گفت: متأسفانه مردم تهران حتی با استفاده از وسایل نقلیه عمومی در ترافیک هستند. زیرا تعداد زیادی خودرو از خطوط ویژه عبور می کنند.

خزانه دار یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: مجوز ورود به خط ویژه محدود شود و وی از ورود بدون مجوز خودداری و شکایت کرد.

یکی از اعضای شورای شهر نسبت به پارک های غیرمجاز صحبت می کند

مهدی عباسی همچنین به موضوع پارک‌های غیرمجاز در تهران اشاره کرد و گفت: در اکثر محله‌ها و خیابان‌های اصلی می‌بینید که کسبه خدمات ارائه می‌دهند و مشتریان خودروهای خود را آنقدر نزدیک به این مشاغل که دو سوم خیابان را اشغال کرده‌اند پارک می‌کنند. ” .

هاشمی از هاشمی بابت وضعیت تردد کامیون های شبانه در سطح شهر تشکر کرد

سیدجعفر تشکری هاشمی با انتقاد از وضعیت موتورسیکلت ها در تهران گفت: سال هاست که هیچ پیشرفتی در ساماندهی موتورسیکلت ها وجود ندارد و متأسفانه هیچ گاه شاهد توقف رشد تردد بی رویه موتورسیکلت ها نبودیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: سرعت غیرمجاز با رانندگان غیرمجاز و رفتار خطرناک کامیون ها در ساعات پایانی شب شهروندان امنیتی را به خطر انداخته است.

افزایش نرخ جرم موجب مشروعیت و اخلاق شهروندان نمی شود

حجت الاسلام والمسلمین محمد آقامیری با تاکید بر اینکه افزایش آمار جرم و جنایت لزوماً منجر به قانون مداری و اخلاق مداری شهروندان نمی شود، گفت: جایی که پلیس نباشد هیچکس قانون را رعایت نمی کند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به مطالبات رئیس پلیس راهور تهران در خصوص ساماندهی وضعیت خودروها گفت: مخاطب شما شهرداری تهران بوده است. در حالی که 90 درصد خودروهایی که سوار می شوید از خودروسازان داخلی هستند.

کاهش کیفیت زندگی شهروندان و افزایش هزینه های زندگی در تهران در سایه جزیره ای که دستگاه های راه اندازی می کنند.

احمد صادقی با اشاره به اینکه تیرگی مدیریتی در شهر تهران وجود دارد، گفت: جزیره عملکرد دستگاه ها و سازمان ها و رعایت نکردن یک مدیریت واحد، کیفیت زندگی شهروندان را در تهران پایین آورده و از طرفی دیگر کیفیت زندگی شهروندان را پایین آورده است. گران‌تر شدن زندگی شهری برای مردم.»

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: از ظرفیت های خود در شهرداری استفاده نمی کنیم. به عنوان مثال جایی مانند قله بادپا قابلیت حمل بار را دارد اما چنین نقشی در شهر ندارد و بحث حمل بار تبدیل به موضوعی حل نشده شده است.

کمبود جای پارک به دلیل قوانین خاص

علیرضا نادعلی همچنین به کمبود جای پارک در خیابان‌های تهران اشاره کرد و گفت: در برخی معابر، کوچه‌ها و خیابان‌ها با توجه به قوانین جاری، گاهی امکان پارک خودرو در دو طرف پاساژ وجود دارد. با این حال، هر کسی که به این شهر سفر می کند باید سطحی از راحتی و آسایش داشته باشد.

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه بر لزوم فرهنگ سازی و تولید مفاهیمی که انضباط ترافیکی در شهر را آموزش می دهد، تاکید کرد.

دولت باید بخشی از جرایم توسعه حمل و نقل عمومی را به شهرداری بپردازد

مهدی پیرهادی وی در پاسخ به سوالی درباره میزان استفاده از درآمد حاصل از جریمه‌های رانندگی، گفت: طبق قانون بخشی از این جریمه‌ها باید توسط دولت به شهرداری تهران پرداخت شود و شهرداری باید از آن برای حفظ و توسعه حمل‌ونقل عمومی استفاده کند. متاسفانه بسیاری از این وجوه به شهرداری تهران نرسید.

امانی: انتصاب مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار غیرقانونی است

ناصر امانی در یادداشتی پیش از حکم خود با اشاره به انتصاب مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار گفت: مدیرعاملی که به صورت غیرقانونی انتخاب شده است ملزم به اساسنامه داخلی سازمان نیست.

رئیس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: دیروز فردی به سمت مدیرعاملی انتخاب شد که قطعا فردی شایسته و با تجربه است و در این مورد تردیدی نداریم و جایگاهی که به او دادند مربوط می شود. به استخدام قبلی خود؛ اما شرایط مندرج در آن وضعیت را ندارد؛ یعنی نه کارمند رسمی شهرداری است و نه هشت سال سابقه کار در شهرداری تهران دارد. این برای چهارمین بار پس از سه بار تکرار اتفاق می افتد.

لزوم استفاده از ظرفیت زنان برای مدیریت شهری

سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران نیز گفت: شهردار تهران باید از ظرفیت بانوان بیشتر استفاده کند و پست شورای منطقه را احیا کند و انتظار بانوان تهرانی از مدیریت جدید شهر را داشته باشد. امروز این است که از توانایی خود برای مدیریت شهر استفاده کنند.

در پایان چهل و دومین جلسه شورای شهر تهران، لایحه شهردار تهران درباره «اصلاح قانون اخذ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز در عملکرد ارزش اکولوژیکی درختان» مورد بررسی اعضا قرار گرفت و به تصویب رسید. 18 رای موافق