به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس، پرواز شماره 5624 شرکت هواپیمایی شیراز – تهران – آتا قرار بود ساعت 23:30 روز گذشته انجام شود که بدون اطلاع قبلی به مسافران و حدود 2 ساعت مانده به زمان پرواز لغو شد.
یکی از مسافران این پرواز به فارس گفت: بعد از اینکه برای این پرواز وارد هتل خود در شیراز شدیم، حدود ساعت 21:30 در تاکسی در حال حرکت به سمت فرودگاه شیراز بودیم که شخصی به ما زنگ زد و او اعلام کرد. که پرواز امشب شما کنسل شده است، به فرودگاه نیایید، پول پرواز تا 72 ساعت آینده به حساب شما واریز می شود و بلافاصله تماس را قطع می کند.
این مسافر عطا گفت: نگران این تماس نابهنگام و بدون دلیل بودیم و برای حفظ امنیت با اطلاعات پرواز فرودگاه شیراز تماس گرفتیم که لغو پرواز را تایید کردند اما قصد ورود به فرودگاه را داشتیم.
وی گفت: به محض ورود به لابی فرودگاه با اداره ترافیک ATA تماس گرفتیم و وقتی به آنجا رسیدیم متوجه شدیم که همه مسافران با این مشکل مواجه شده اند، یعنی یک روز قبل از پرواز از لغو پرواز مطلع شده اند. . و به آنها گفته شد که به فرودگاه نیایند. ، اما آنها چاره دیگری نداشتند و مثل ما به فرودگاه آمدند.
این مسافر آتا اضافه کرد: پس از شکایت مسافران، کارکنان دفتر آتا با بی احترامی و نامناسب و بدون هیچ توضیحی برای آرامش مسافران تنها اعلام کردند که 2 فروند هواپیمای آتاپشت دچار تخلف فنی شده و به اصطلاح هواپیما پین شده است. به زمین هواپیمای دیگری نداشته باشید و اگر اصرار دارید به تهران سفر کنید از شرکت های دیگر بپرسید و اینجا جمع نشوید.
به گفته این مسافر آتا، رفتار این کارکنان آتا باعث عصبانیت بیشتر مسافران شده است. یکی دو زن باردار، بچه و خیلی از افراد مسن بودند که این موقع شب نمی توانستند سرپا بایستند و همه روی صندلی ها منتظر بودند. در فرودگاه.
به گفته مسافر شیراز – تهران آتا، باید تعجب کرد که چرا این ایرلاین تعهدی برای تهیه هواپیمای جایگزین برای این پرواز ندارد و نه تنها از مسافران سرگردان در فرودگاه استقبال ساده ای نکرده است، بلکه در پاسخ به مسافرانی که می گویند ، شب کجا باید بری و باید اسکان تهیه کنی، گفتند: وقتی پرواز کنسل می شود ما مسئولیتی نداریم، بروید از شرکت های دیگر بلیط بگیرید.
وی افزود: در حال حاضر بدون اسکان مسافران باید تا صبح در فرودگاه سرگردان باشند تا ببینند پروازهای سایر ایرلاین ها برای این مسافران جا دارد یا خیر.
ATA سابقه تاخیر و لغو طولانی پروازها را داشته است.
تا زمان نگارش این گزارش، مسافران ATA به دلیل عدم تعهد این شرکت در فرودگاه شیراز سرگردان هستند و فقط به آنها گفته شده که تا صبح صبر کنند تا در صورت امکان از سایر شرکت ها بلیط تهیه کرده و به تهران بروند.
مسافر آتا با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری باید به دلیل این عدم تعهد و مشتری مداری آتا با این شرکت برخورد جدی کند، گفت: به نظر می رسد این شرکت اعتقادی به اجرای مقررات حقوق مسافر ندارد.
بنابراین گزارش شرکت آتا قبلاً از سوی وزیر راه و شهرسازی به دلیل عدم تعهد به حقوق مسافر تحریم شده است.
خبرگزاری فارس آماده دریافت و انتشار توضیحات شرکت آتا در این پرواز است.
انتهای پیام/
می توانید این مقاله را ویرایش کنید
این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید