«گردشگران خارجی» در ایران خدمات استاندارد بین المللی دریافت نمی کنند – اخبار سفر – اخبار اجتماعی تسنیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ به گفته تمامی کارشناسان و فعالان صنعت گردشگری، ایران به دلیل وجود مکان های گردشگری متنوع و جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوان در کشورمان، از پتانسیل های فراوان و توانایی مناسب برای جذب گردشگران خارجی برخوردار است.

بر این اساس در حال حاضر و هر ساله گردشگران خارجی زیادی برای بازدید از ایران به کشورمان می آیند، اما حجم این سفرها در هر روز از سال یکسان نیست و این سوال به گفته تعدادی از کارشناسان نیز وجود دارد. به عنوان ضعف زیرساخت‌های گردشگری، باعث می‌شود با وجود تقاضای گردشگران خارجی برای سفر به ایران، جذب همه کسانی که مایلند در روزهای خاصی به کشورمان سفر کنند، مقدور نیست.

در واقع این بخش از کارشناسان بر این باورند که به دلیل کمبود و نامناسب بودن زیرساخت های صنعت گردشگری، هر ساله بخشی از گردشگران خارجی در بخشی از سال به عنوان دوره پیک تقاضای سفر در نظر گرفته می شود و این افراد می توان برای سفر به ایران جذب و بازاریابی کرد.

از سوی دیگر برخی کارشناسان در رویکردی کاملا مشابه با نظر متولیان صنعت گردشگری کشور معتقدند که دلیل و در واقع مانع اصلی عدم جذب حداکثری گردشگران خارجی در ضعف نیست. زیرساخت ها، اما در صورت عدم مدیریت کافی و کارآمد توزیع، باید به دنبال زمان و مکان مناسب برای سفر گردشگران خارجی بود.

به همین دلیل و برای درک زوایای مختلف و روشن شدن ابعاد مختلف این موضوع، فرخ میرشاه زاده; کارشناس کیفیت خدمات گردشگری وی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم، درباره مزایا و معایب ضعف در حوزه زیرساخت های گردشگری و به ویژه کمبود هتل و واحد اقامتی اظهار داشت: در این زمینه باید بین دو مشکل تفکیک کرد. ; از منظر ساختاری، کشور ما حرکت رو به رشد و چشمگیری را در زمینه ساخت و ساز و ایجاد ساختمان ها و سازه های مسکونی تجربه کرده است، اما نکته اصلی لزوم توجه به امکان استفاده از سازه ها و ساختمان های ساخته شده است.

مغایرت ارائه خدمات به گردشگران خارجی در ایران با استانداردهای جهانی

این کارشناس کیفیت خدمات گردشگری برای توضیح بیشتر در این باره به لزوم توجه به رده عملیاتی ساختمان های ساخته شده برای دستیابی به نتایج مطلوب در صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: نمی تواند در این صنعت خدمات ارائه دهد زیرا گردشگری خارجی انتظار دارد خدماتی مطابق با استانداردهای بین المللی گردشگری دریافت کنید و این ارائه تنها با حضور نیروهای مناسب امکان پذیر خواهد بود.

میرشاه زاده ساخت و سازهای کشورمان را مبتنی بر دانش و فناوری های بومی و ملی دانست، در حالی که صنعت هتلداری به عنوان یک صنعت بین المللی مطرح است که بر اساس آخرین دستاوردها و ابزارهای فنی و علمی روز ارائه خدمات می کند و تصریح کرد: تجهیزات و امکاناتی که امروزه در هتل های ایران مورد استفاده قرار می گیرد، با تجهیزات و امکانات مورد استفاده در هتل های مدرن دنیا متفاوت است، بنابراین صرف نظر از کیفیت یک ساختمان، امکانات اضافی که یک گردشگر به دنبال دریافت نیروی انسانی نخبه و به روز است. تجهیزات به روز استنباط می کنیم که در این دو مورد کاستی داریم.

این کارشناس گردشگری در پایان گفت: اگرچه می توان اذعان داشت که در مقاصد مختلف و مقاصد گردشگری به تعداد مورد نیاز اقامتگاه های گردشگری وجود دارد، اما مفهوم مدیریت مقصد در ایران به طور قطع ناشناخته است و خاطرنشان کرد: برای رفع این نقیصه. لازم است به مقوله برنامه ریزی سفر، گردش مقاصد و زمان حضور گردشگران در مقاصد توجه بیشتری شود تا در ایام اوج سفر، تراکم سفر و بار سفر به مقاصد مشخص شود. کاهش می یابد و می توانیم به همه گردشگران داخلی و خارجی خدمات ارائه دهیم.

انتهای پیام/