سلیقه گس اشاشی در «لحظه گرگ و میش»/محمد معتمدی چگونه انتخاب شد؟ – خبرگزاری مهر امور روز ایران و جهان

خبرگزاری مهر – گروه هنر – علیرضا سعیدی: کارکرد عنوان چیزی شبیه به جلد کتاب است طراح سعی می کند عناصر، اشکال و مفاد با استفاده از گرافیک و موسیقی، یک اثر را به اطلاع عموم برسانید. گاهی اوقات شرایط بسیار بحرانی، انعکاسی و آن را حساب شده و گاه تا حدی در معرض دید عموم قرار می دهد مدرسه غمگین و بر روی تکمیل یک کار اجباری ساخته شده است که بیننده را با یک جلوه بصری باقی می گذارد دور او انجام می دهد.

آنچه بهانه ای شده برای بازگشت دوباره به کلیدواژه “عنوان”، مروری بر ماندگارترین و به یاد ماندنی ترین موسیقی با برنامه ها و آثار خاصی در سینما و تلویزیون پیوند خورده است که برای بسیاری از مخاطبان خاطرات تلخ و شیرینی به یادگار مانده است و مراجعه مجدد به آن در هر شرایطی می تواند دنیایی از خاطرات را برای ما به ارمغان بیاورد. این خاطره بازی که پس از راه اندازی و انتشار در نوروز با استقبال 1400 تماشاگر مواجه شد، به ما انگیزه داد تا در قالب یک بازی خاطره هفتگی در جمعه هر هفته، روح و روان خود را به آن بسپاریم و از گذر او به سالهایی که ارزش ما بیشتر از آن روزهای پر دردسر است. بود، بیا بریم

«حافظه بازی با عناوین ماندگار» عنوان مجموعه گزارش های آرشیو با همین رویکرد است که می توانید هر هفته آن را در گروه هنری خبرگزاری مهر دنبال کنید. انجام دادن.

در هفتاد و دومین شماره این خبر رسانه ای به سراغ یکی از عناوین موسیقایی مجموعه تلویزیونی «لحظه گرگ و میش» به نویسندگی مونا انوری زاده و همایون اسعدیان به تهیه کنندگی و کارگردانی همایون اسعدیان و خوانندگی محمد معتمدی که قطعه ای مستقل است رفتیم. از ملودی اثر با عنوانحالا که تو واس» با شعری از محمدمهدی سیار و آهنگسازی فرید سعادتمند تقدیم عموم مردم شد، قطعه ای که یکی از سه اثر با کلام به شمار می رود. سریال اما آنقدر مورد استقبال مردم قرار گرفت که محمد معتمدی و دوستانش زمان آنها تصمیم گرفتند آخرین آلبوم خواننده ای به همین نام را نام ببرند.

سلیقه گس اشاشی در «لحظه گرگ و میش»/محمد معتمدی چگونه انتخاب شد؟

قبل از پرداختن به موسیقی تیتراژ آغازین سریال «لحظه گرگ و میش»، نگاهی می اندازیم به مجموعه داستان «لحظه گرگ و میش» که اولین بار در بهمن ماه 1396 از شبکه سوم سیما به نمایش عموم درآمد.

داستان این مجموعه که در قالب 50 قسمت در معرض دید عموم قرار گرفته است، فراز و نشیب های یک خانواده اصیل ایرانی را در طول سه دهه با محوریت زندگی تنها دختر خانواده یاسمن روایت می کند. دهه 60 با حوادث گوناگونی چون جنگ، تحولات اقتصادی و اجتماعی همراه بوده و تا دوران معاصر ادامه دارد. در این میان، مطابق با چی از سریال‌های ایرانی می‌دانیم که داستان‌ها و روایت‌های کوچکی اتفاق می‌افتد که با توجه به سلیقه و سلیقه کارگردان و گروه نویسندگی، جذابیت‌هایی را به همراه داشته و توانسته این مجموعه داستان را به یکی از سریال‌های محبوب دوم تبدیل کند. نیمی از دهه نود

سلیقه گس اشاشی در «لحظه گرگ و میش»/محمد معتمدی چگونه انتخاب شد؟

المیرا دهقانی، فاطمه گودرزی، فرید سجادی حسینی، شهره سلطانی، حسام محمودی، پانیذ برزالیعلیرضا کمالی، نیما نادری، ناصر سجادی حسینی، حمید جنانه، پاشا رستمی، رها اوه خدای منمهتاب اکبری، سیامک احسایی، مریم حاجی زاده، لیلا بلوکات، آیدا نامجو، محمدرضا مالکی، زهرا ساداتی. ایلیارمومانمعین ضرابی، فراز مدیری، اروین گالستیمدیا ذاکری، ماهان نصیری، رضا هجری، کریم قربانی، فرشید زارعی از جمله هنرمندانی بودند که در این مجموعه تلویزیونی حضور داشتند. بازیگر حضور داشتند

محبوبیت، محتوا و ساختار فنی این است سریال اینگونه بود که با توجه به تجربیات ارزشمند همایون اسعدیان در عرصه سینما و تلویزیون توانست جوایز بسیاری را در رویدادهای مختلف تلویزیونی به دست آورد. جوایزی که برخی از آنها با موانع زیادی روبرو شده اند، اما بدون توجه به این، شرایطی را ایجاد کرده اند که سریال به عنوان یکی از محبوب ها اکثر سریال داستانی سیما دوبله می شود.

سلیقه گس اشاشی در «لحظه گرگ و میش»/محمد معتمدی چگونه انتخاب شد؟

اما به هر حال در قالب از مطالب می توان به موسیقی تیتراژ مجموعه تلویزیونی «لحظه گرگ و میش» توسط محمد معتمدی خوانده شد که به واسطه آهنگ، موسیقی و خواننده یکی از شنوندگان شد. اکثر موسیقی مربوط به سریال های دهه 90.موسیقی یا بهتر است بگوییم موسیقی هایی که به صورت ابتدایی، میانی و پایان این سریال در فواصل زمانی مختلف برای مخاطبان و شنوندگان تولید و پخش شد.

آهنگ “حالا که می روی” با آهنگ محمدمهدی سیار و آهنگسازی فرید سعادتمند به عنوان تیتراژ آغازین، “آرام من” شعر مسعود کرامتی و با هم مخلوط کردن و استاد نوید صالح زاده به عنوان موسیقی با کلام میانی، «پرداخت» با شعر و آهنگ مسعود کرامتی به عنوان موسیقی با کلام میانی و «نفرین (سنگ) آرامگاه آرزو)»، ساخته پرویز مقدی، شعری از پرویز وکیلی و دکلمه محمد معتمدی به عنوان موسیقی تیتراژ پایانی از جمله آثاری بودند که در این سریال به کار رفتند.

سلیقه گس اشاشی در «لحظه گرگ و میش»/محمد معتمدی چگونه انتخاب شد؟

همایون اسعدیان تهیه کننده و کارگردان مجموعه تلویزیونی «لحظه گرگ و میش» چندی پیش در گفتگو با برنامهعزیز شبکه «سینما». آه تو این فیلم درباره موسیقی عنوان آغازین این سریال گفت: اساسا یک حالت روحی اسعدیان: این ذهنیت را نداشتم که موسیقی عنوان افتتاحیه سریال را بسازم که بتوان به عنوان اثری با کلام به مردم عرضه کرد. اما وقتی به مرحله مونتاژ نمایش رسیدیم ذهنم درگیر این سوال شد که اگر ترانه سرای خوبی پیدا کنم می توانم با این آهنگ کاری انجام دهم که تیتراژ آغازین فیلم را انجام دهم. دهم برای ساخت موسیقی تیتراژ آغازین سریال را نداشتم که در قالب یک اثر با کلام به مردم عرضه شود. اما وقتی به مرحله مونتاژ سریال رسیدیم و ابراهیم حقیقی آهنگ تیتراژ را ساخت، ذهنم درگیر این بود که اگر ترانه سرای خوبی پیدا کنم، می توانم از این آهنگ برای ساخت موسیقی تیتراژ ابتدایی فیلم استفاده کنم. . دهم.

او ادامه می دهد: یک روز مهدی آذرپاندا (مدیر وقت گروه فیلم و سریال زنجیره سوم سیما) از من پرسید که آیا تیتراژ پایانی سریال من آیا من موسیقی با کلام دارم؟ که من پاسخ دادم: بله. او دوباره پرسید در مورد اعتبارات افتتاحیه چطور؟ در جواب گفتم من دنبالش هستم ولی هنوز چیزی پیدا نکردم. آذرپاندا او سه فایل موسیقی را به من داد و به من پیشنهاد داد که این سه قطعه موسیقی را گوش کنم.

اسدیان در ادامه توضیحاتش گفت: به استودیو آمدم و این سه تک آهنگ را با خوانندگی محمد معتمدی گوش دادم. آثاری که هنوز در بازار موسیقی منتشر می شوند تمام نشده و مربوط به آلبومی بود که تهیه کرده بود سازنده او قبل از ورود به بازار تمایل داشت در موسیقی سریال نقش اول و محوری داشته باشد. اولین آهنگی را که شنیدم آنطور که باید باشد دیدم توجه من قرار داده نشد؛ اما وقتی آهنگ دوم (حالا که تو برو) گوش کردم دیدم این قطعه را برای سریال ما ساخته اند.

کارگردان سریال «لحظه گرگ و میش» افزود: بلافاصله به اتاق تدوین رفتم و از بچه ها خواستم این فایل را روی یکی از سکانس هایی که می خواهم بگذارند. وقتی این اتفاق افتاد، همه تصور کردند که تا آن روز آنها را فریب داده بودم که موسیقی آن صحنه را ندارم. چون محتویات اتاق همان به همان و تصادفا اصل رابطه ی جنسی این همان موسیقی بود که برای این سکانس می خواستم.

سلیقه گس اشاشی در «لحظه گرگ و میش»/محمد معتمدی چگونه انتخاب شد؟

وی در ادامه این گفتگو توضیح داد: پس از مدتی تصمیم گرفتم این موسیقی را به عنوان تیتراژ آغازین کار انتخاب کنم. بر این اساس به مهدی آذرپاندا تماس گرفتم و گفتم آهنگ دوم برای تیتراژ خیلی مناسب است. از این طریق با محمد معتمدی تماس گرفتم و او را به دفترم دعوت کردم. پس از در میان گذاشتن داستان با او، درخواست کردیم که علاوه بر اجازه استفاده از این موسیقی در تیتراژ آغازین، قسمت های میانی سریال را بخواند و بس. مانند موسیقی تیتراژ پایانی نیز باید وجود داشته باشد.

اسعدیان خاطرنشان کرد: آنچه در موسیقی قطعه «حالا که مرئی» بود ویژگی هایی داشت که واقعاً حیف بود از آن برای یک سکانس استفاده کنیم. به همین دلیل تصمیم گرفتم از این آهنگ برای تیتراژ ابتدایی استفاده کنم که در 50 قسمت به صورت مستمر به گوش مردم می رسد و به نوعی تبدیل به میز سریال «لحظه گرگ و میش» می شود. چون توصیف عاشقانه است آه تو خاطرات زیادی را زنده می کند. مهم اینه که دنبال آهنگ قشنگی نبودم که هیچ ربطی به تاریخ سریال نداشته باشه و به خاطر همین وسواس ها بود که تا زمان تولید و پخش این سریال تمایلی به استفاده از افتتاحیه نداشتم. و موسیقی تیتراژ پایانی اما همچنان علاقه مند است متاسفم همیشه در متن سریال ها و فیلم هایم از آهنگ هایی با کلمات استفاده کنم که بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند همسان من یه نظری دارم

در بخشی دیگر از این گفت و گوی تصویری، این کارگردان مشهور سینما و تلویزیون درباره موسیقی تیتراژ آغازین گفت: قبل از اجرای موسیقی تیتراژ ابتدایی، فکرهایی در مورد موسیقی تیتراژ پایانی سریال داشتم و همان افکاری که من و فرهاد که اسعدیان تشکیل شد، تصمیم گرفته شد که این قطعه به آن لینک شود آرتوش بگذار محمد معتمدی تصحیح کند و تصحیح کند. چرا که از خوانندگانی بود که در عرصه موسیقی پاپ فعالیت های ارزنده ای داشت.

سلیقه گس اشاشی در «لحظه گرگ و میش»/محمد معتمدی چگونه انتخاب شد؟

فرهاد اسعدیان، آهنگساز سریال «لحظه گرگ و میش» نیز درباره موسیقی تیتراژ پایانی این اثر که برگرفته از آهنگ قدیمی آن مرحوم است، صحبت کرد. آرتوش و تنظیم جدید با صدای محمد معتمدی تقدیم مخاطبان شد، وی توضیح داد: تاریخچه ساخت موسیقی تیتراژ پایانی سریال از جایی شروع می شود که در بخشی از سریال، شخصیت حامد می دهد. یاسمن یک نوار کوتاه که در آن آهنگی از مرحوم وجود دارد. آرتوش وجود داشت. چه زمانی یاسامان این آهنگ ضبط می شود و آهنگ پخش می شود. همان احساس یک داستان این فیلم به تمایل همایون اسعدیان برای استفاده از این قطعه به عنوان تیتراژ پایانی منجر می شود.

وی افزود: طبیعتا موسیقی سریال به گونه ای بود که باید روی این قطعه به خوانندگی ظاهر می شد. آرتوش تنظیم جدید با یک خواننده جدید انجام شد اما از آنجایی که آهنگ های مربوط به موزیک تیتراژ افتتاحیه و همچنین تک آهنگ های میانی سریال با صدای محمد معتمدی ضبط شده و معتقدم او خواننده بسیار خوب و توانمندی است. دوباره به آن سمت فشار آوردم. از او خواستیم دوباره آن آهنگ را بخواند و به عنوان خواننده تیتراژ پایانی سریال معرفی شود. تنها کار باقی مانده تنظیم موسیقایی کار برای ارکستر زهی بود که دستیارم امیرمحمد نظر با ذوق و سلیقه انجام داد.

برای گوش دادن به آهنگ آرام من اینجا کلیک کنید، برای گوش دادن به آهنگ پاییز اینجا و برای گوش دادن به آهنگ نفرین یا سنگ قبر آرزو اینجا کلیک کنید.