کمی استرس منجر به عملکرد ذهنی بهتر می شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسون گزارش، “مثل اینکه اوشری، نویسنده ارشد این مطالعه و دانشیار دانشگاه جورجیا، گفت: «پیامدهای منفی استرس کاملاً واضح است و جدید نیست. “اما اطلاعات کمتری در مورد اثرات استرس محدودتر وجود دارد.”

وی ادامه می دهد: نتایج ما نشان می دهد که سطوح پایین تا متوسط ​​استرس با افزایش فعال سازی عصبی در حافظه فعال مرتبط است که منجر به عملکرد ذهنی بهتر می شود.

حافظه کاری اطلاعات کوتاه مدتی است که هر روز برای مواردی مانند حفظ کردن شماره تلفن یا مسیرها برای رسیدن به جایی استفاده می کنید.

برای این مطالعه، محققان به اسکن MRI بیش از 1000 نفر از پیشینه‌های نژادی و قومی مختلف نگاه کردند.

افرادی که سطح استرس کم یا متوسط ​​را گزارش کردند، در بخش‌هایی از مغز که درگیر حافظه فعال هستند، فعالیت بیشتری داشتند.

در همین حال، نتایج نشان داد افرادی که استرس بالا را گزارش کردند، فعالیت کمتری در آن نواحی مغز داشتند.

تیم تحقیقاتی سطح استرس را با استفاده از سوالات زیر ارزیابی کرد: “در ماه گذشته، چند بار به دلیل یک رویداد غیرمنتظره ناراحت شده اید؟” مشخص کننده? و “در ماه گذشته، چند بار متوجه شده اید مشخص کننده نمی توانید با تمام کارهایی که باید انجام دهید ادامه دهید؟ “

محققان همچنین از شرکت کنندگان پرسیدند که آیا احساس می کنند زندگی معناداری دارند یا خیر.

برای ارزیابی حافظه فعال، به شرکت کنندگان مجموعه ای از تصاویر نشان داده شد و از آنها خواسته شد که آنها را به خاطر بیاورند.

محققان MRI مغز شرکت‌کنندگان را در حین انجام وظایفی که فعال‌سازی عصبی در بخش‌های مختلف مغز را ارزیابی می‌کرد، تجزیه و تحلیل کردند.

نویسندگان این مطالعه خاطرنشان کردند که استرس مزمن بد می تواند ساختار مغز را تغییر دهد و منجر به افزایش ماده سفید در مقابل ماده خاکستری شود. ماده خاکستری در کنترل عضلات، تصمیم گیری به دست آوردنخودکنترلی و تنظیم هیجانی نقش دارند.

این مطالعه خاطرنشان می کند که این استرس مزمن همچنین می تواند خطر میگرن، فشار خون بالا و بیماری قلبی را افزایش دهد.

اما استرس کم تا متوسط ​​می تواند به ایجاد انعطاف پذیری و کاهش خطر ابتلا به اختلالات سلامت روان مانند افسردگی و رفتارهای ضد اجتماعی کمک کند.

به نظر می‌رسد شرکت‌کنندگانی که از حمایت خانواده یا دوستان بیشتری برخوردار بودند، بهتر می‌توانستند با سطوح پایین تا متوسط ​​استرس به روشی سالم کنار بیایند.