شبگردها آواز می خوانند؛ دیابت در راه است!

اگر شما یکی از 30 درصد افرادی هستید که دوست دارند تا دیروقت بیدار بمانند، ممکن است بخواهید روال خواب خود را تغییر دهید. گروهی از محققان دانشگاه راتگرز در یک مطالعه جدید اعلام کردند که جغدهای شب بیشتر از کسانی که زودتر به رختخواب می روند، در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 هستند.

همانطور که فوربس می نویسد، تقریباً 1.6 میلیون نفر در آمریکا دیابت نوع 1 دارند. به گفته پزشکان، دیابت نوع 1 یک بیماری لاعلاج و اجتناب ناپذیر است. در همین حال، گفته می شود که نزدیک به 30 میلیون نفر در ایالات متحده به دیابت نوع 2 مبتلا هستند. دیابت نوع 2 تا حد زیادی تحت تأثیر رژیم غذایی و سبک زندگی افراد است.

در دیابت نوع 2، سطح قند خون افزایش می یابد و در نتیجه رگ های خونی آسیب می بینند و فرد دچار بیماری قلبی می شود. دانشمندان بر این باورند که دیابت نوع 2 ناشی از مقاومت بدن در برابر انسولین است. این وضعیت زمانی رخ می دهد که بدن به خوبی به هورمون انسولین پاسخ نمی دهد.

کمبود خواب به مقاومت بدن در برابر انسولین کمک می کند (علت دیابت نوع 2).

دو دلیل رایج برای مقاومت به انسولین، رژیم غذایی نامناسب (شامل قند یا کالری بیش از حد) و عدم فعالیت بدنی است. استیون مالینیکی از نویسندگان مقاله و دانشیار گروه حرکت شناسی و سلامت در دانشگاه راتگرز می گوید: «اخیراً کمبود خواب به عنوان یکی دیگر از عوامل رفتاری که به مقاومت بدن در برابر انسولین کمک می کند، مطرح شده است.

استیون مالین می گوید خواب برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مهم است، اما خواب کافی و داشتن خواب با کیفیت مهم است. مطالعات مالین و همکارانش نشان می‌دهد افرادی که به زندگی شبانه علاقه‌مند هستند در مقایسه با افرادی که زود می‌خوابند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به چاقی، دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی عروقی هستند.

یکی از توضیحات محققان در مورد ارتباط بین زندگی شبانه و افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 این است که سبک زندگی افراد شبانه احتمالاً با ریتم شبانه روزی آنها تداخل دارد. به عنوان مثال، با وجود علاقه مردم به زندگی شبانه، بسیاری از بزرگسالان شاغل هنوز مجبورند صبح زود بیدار شوند تا فرزندان خود را به مدرسه ببرند یا خودشان به سر کار بروند. به گفته مالین، این همان چیزی است که باعث می شود جغدهای شب به اندازه کافی یا با کیفیت نخوابند. خواب ناکافی یا با کیفیت “فیزیولوژی افراد را تغییر می دهد و خطر ابتلا به بیماری را افزایش می دهد”.

توانایی افراد شبانه برای استفاده از چربی به عنوان منبع انرژی کاهش می یابد

استیون مالین و همکارانش متابولیسم و ​​سطح فعالیت شرکت کنندگان را هر روز (در طول روز و در طول خواب) در یک دوره هفت روزه زیر نظر گرفتند و دریافتند که توانایی شبانه‌ها برای استفاده از چربی به عنوان منبع انرژی در حال کاهش است. . به این معنی که چربی در بدن چنین افرادی جمع می شود و به دلیل افزایش چربی بدن، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی افزایش می یابد. از سوی دیگر، افرادی که صبح زود از خواب بیدار می شوند، برای تامین انرژی بیشتر به چربی متکی هستند و به طور کلی آمادگی بیشتری برای ورزش های هوازی دارند.

مالین می گوید اعتقاد بر این است که رعایت یک رژیم غذایی مناسب، انجام فعالیت بدنی و بهبود الگوی خواب می تواند از مقاومت بدن به انسولین و دیابت نوع 2 جلوگیری کند. او ادامه می دهد که بهترین کاری که جغدهای شب می توانند برای بهبود سلامت خود انجام دهند این است که زودتر بخوابند.

مالین همچنین می‌گوید که افراد شب‌گرد اگر فعالیت بدنی زیادی در طول روز داشته باشند، ممکن است بتوانند برخی از پیامدهای منفی شب‌زیستی را جبران کنند: «فعال بودن در طول روز راهی عالی برای ارتقای سلامتی است. این حرکت نباید شدید باشد. فرد می تواند در طول روز هر ساعت دو دقیقه ورزش کند یا بعد از هر وعده غذایی به مدت 10 تا 15 دقیقه پیاده روی سریع داشته باشد.

227227